סברינה בלהסן

נשמח לעמוד לשירותכם

03-6134822

תערוכת הקוסמטיקה המובילה 

 סיור מקצועי ב- Asia    Cosmoprof 

תערוכת הקוסמטיקה הגדולה בתחומה בעולם

שהתקיימה לאחרונה בהונג-קונג

הטרנדים הלוהטים בתחום הקוסמטיקה 

 

 

 

 נפלה בחלקי הזכות להצטרף השנה לנסיעה מקצועית לתערוכת Cosmoprof Asia , שהתקיימה

בהונג קונג והיא למעשה התערוכה החשובה באסיה בתחום הקוסמטיקה, הטואלטיקה, המכשור הרפואי והאריזה. התערוכה מתקיימת מידי שנה בכמה מוקדים חשובים ברחבי העולם: בבולוניה באיטליה, בהונג קונג ובלאס וגאס, ארה"ב, והיא מהווה מקור משיכה למבקרים מקצועיים מרחבי העולם.

 

עבורי זו הייתה הזדמנות לערוך היכרות בפעם הראשונה עם הונג קונג ומיותר לציין שה ת א ה ב ת י...

זה היה כמו לחדור מבעד לדלת קסמים כשמצידה האחר מחכה לי העולם החדש.

על אך שהעיר היא מופת לפיתוח אורבני ברמה מתקדמת, אצלי היא עוררה את כל החושים ודחקה בי לגלות את מה שיש לעיר המפעימה הזו להציע  ולנסות להבין את תפקידו של הנהר המקשר בין האיים השונים של העיר ובמיוחד בין חלקה המערבי של הונג-קונג ליבשת הסינית. השהות שלי בעיר הייתה למטרת התערוכה בלבד ובהתאם לכך היא הייתה קצרה ונעה על ציר הזמן של ימי קיומה של התערוכה. את כל הרשמים שלי מהעיר ומתושביה אגרתי תוך כדי הגעה מדי בוקר אל התערוכה שהתקיימה במתחם כנסים בצידה המערבי של העיר ושאליה ניתן היה להגיע אך ורק על ידי שיט במעבורת מיוחדת מאזור היבשת הסינית שם היה ממוקם המלון שבו התארחתי.

 

 

תהליך של ההגעה למעבורת, השיט, המפגש עם מקומיים וזרים כאחד סיפקו לי אינסוף חומרים למחשבה ולתהייה על גודלו האינסופי של העולם שבו אנו חיים וגם על עובדת היותנו דומים זה לזה, גם אם אנו מגיעים ממקומות מרוחקים ומתרבויות לכאורה שונות בתכלית.

 

גודלם של דברים הוא הדבר הראשן שבו נתקלים כבר עם הנחיתה בשדה התעופה של הונג-קונג.

השינוע ממקום למקום בתוך השדה מתבצע ברכבות מהירות, וגם אם נדמה שלא נצליח להתמצא במבוך האינסופי של יעדים וטיסות נוחתות וממריאות, בסופו של דבר הכל מתנהל בסדר מופתי עם הכוונות בשפות שונות ולמרבית הפלא – כל אחד אחד מוצא את מקומו ומגיע ליעדו.

 

הדבר הגדול הבא הם המגדלים ששוטפים את שמי הונג-קונג ורחובותיה; מגדלי מגורים, מגדלי משרדים הכל מגדלים. עבורי זו הייתה תחושה דומה לתחושת ההלם וההתפעמות שאפיינה את ביקורי בניו-יורק בפעם הראשונה. עיניים נשואות כל העת מעלה מעלה וצוואר תפוס קמעה.

 

ואם בדברים גדולים עסקינן, אי אפשר שלא להתרשם מגודלו של מרכז הכנסים ההונג-קונגי שבו התקיימה התערוכה ומהמספרים שליוו אותה:

·         63,241 איש מ- 119 מדינות שונות ביקרו השנה בתערוכה.

·         2,504 חברות מ- 46 מדינות שונות הציגו בתערוכה על שטח תצוגה של למעלה מ- 84,000 מ"ר.

 

הייתה תחושה מובהקת של בינלאומיות שנבעה בין היתר מביתנים גדולים שייצגו מדינות רבות ובהם חידושים קוסמטיים מרחבי העולם: אמריקאים, אוסטרלים, קוריאנים, סינים, צרפתים, גרמנים, הולנדים, איטלקים, יפנים, אנגלים, תורכים, אוסטרים, פולנים, פורטוגזים, שבדים וגם תאילנדים, צ'יליאנים, ויאטנמים, סינים ואפילו אוקראינים... וכמובן  גם ביתן מרשים של חברות מישראל.

 

הביתן הקוריאני הוכרז כביתן הגדול ביותר אי פעם עם  212 חברות מקוריאה שהציגו על פני שטח של למעלה מ- 2696 מר'..

יחד עם ד', העיתונאית שהתלוויתי אליה למסע הקסום, ניסינו לגמוע בתאווה גלויה את כל הביתנים שהשתרעו על פני 4 קומות שלמות. עשינו זאת במספר ימים.

 

הכל התחיל ביום הראשון להגעתנו עת ניסינו  להגיע למחוז חפצנו, ביתן של חברת קוסמטיקה ישראלית מקצועית לה מפיצים ברחבי העולם ואשר השיקה טיפול קוסמטי חדשני במהלך התערוכה, חצינו דלת קסמים שהובילה אותנו לעולם  צבעוני ובלתי נדלה של ממלכת הלקים ומוצרי הטיפוח לידיים.

  

נראה שלקים הם הדבר החם בעולם הטיפוח מזה מספר שנים והם כאן כדי להישאר. וכמו בממלכה קסומה נתקלתי באינספור 'דמויות' שעוררו בי השתאות: נשים עטויות חיג'אב ורעלה, מוסתרות היטב מעיני כל משתהות ליד דוכן לקים ולוקחות את הזמן כדי לבחון את כל האופציות הצבעוניות המוצעות להן... חבורות של צעירות סיניות שדוגמות את ההיצע הרב בחן ובצחקוקים, גברים שעוטים ארשת של רצינות על פניהם בבואם לבחור את הצבעים שיובילו את קולקציית קיץ 2016 בחנויות שאותם הם מנהלים בארצות כמו תורכיה, צ'ילה, פולין ואפילו כאלה ממדינות המפרץ... והמבחר הוא עצום...

אין ספור צבעים, ציורים, איורים, מדבקות, הדבקות, ג'לים. מוחם הקודח של הממציאים והמפתחים בתחום לא נח לרגע.

 

 

טבעי ואורגני - הביקוש הגובר למוצרים קוסמטיים "טבעיים" צבר תאוצה בתערוכה וגרם להתעניינות גדולה בקרב חברות מהסוג הזה שהציגו בה, כדוגמת מותג Petal Fresh  מארה"ב שהציגו סדרת מוצרי טיפוח לגוף ולשיער שמכילה 100% רכיבים טבעיים ללא כימיקלים, כדוגמת המותג Rohr Remedy  מאוסטרליה שהציג 8 סדרות של מוצרי טיפוח לעור המבוססים על מרכיבים טבעיים עשירים בויטמינים, מינרליים ונוגדי חמצון  וכדוגמת המותג Manuka Doctor's' אף הוא מאוסטרליה, שהציג מסכה להצערת עור הפנים המבוססת על ארס דבורה.

 

האוסטרליים, כדרכם, עוררו עניין רב. באחד הימים כשכבר נפלנו מרגלינו מרוב הליכה בין הביתנים ומרוב ההתעסקות בכל החידושים שנגלו לנו, צנחנו לתוך ביתן אוסטרלי שהציג מוצרי טיפוח חדשניים. מתוך נימוס ויותר נכון מתוך רצון לנוח, לשתות משהו ולהירגע מעומס המראות וההתנסויות בהן התנסינו...ביקשנו הסבר קטן לגבי המוצרים. או אז נפתחו חרצובות לשונו ומאותו רגע כל מה ששמענו היה 100% פפאיה.  אין ספק שלפפאיה תועלות רבות. התזונתיות ידועות כמעט לכל... אנחנו התוודענו במהלך הדקות הארוכות (והן היו ארוכות) גם לאלה הקוסמטיות, מתוך הבטחה שאף לא אחד מבין המציגים בתערוכה יכול להבטיח שגם מוצריו עשויים מפפאיה 100%.

 

עוד טרנדים חדשים בעולם הקוסמטיקה שבלטו בתערוכה היו בתחום ה-Baby Care – נישת מוצרי הטיפוח לתינוקות וילדים הולכת ומתפתחת עם עלייה דרמטית בהיצע למוצרי טיפוח טבעיים.

 

השוק האסיאתי גילה התעניינות עצומה במוצרים ותכשירים המסייעים בטפול בפגעי איכות הסביבה.

בזיהום האוויר העושה שמות בעור הפנים נלחמים בעזרת מסכות מיוחדות, תרתי משמע: מסכות טיפוליות ומוצרי ניקוי משלימים וגם מסכות אמיתיות המתלבשות על הפנים, לטיפולים במכוני היופי ואצל קוסמטיקאיות.

 

עוד מוצרים שזכו גם השנה להתלהבות בקרב המציגים והאורחים האסיאתיים היו מוצרי הטיפוח להבהרת  העור.  וכמובן שמכאן יוצאת הבשורה בתחום זה.

 

 

אנחנו התלהבנו מהראש הקוריאני הממציא פטנטים מיוחדים בתחום הטיפוח והאיפור: עם ליין רחב של איי-ליינרים עם קשת רחבה של חודים מעוצבים על מנת לתת מענה לכל דרישה ולקוי איפור העין בעוביים שונים... ממוצרי הטיפוח העשויים מלשלשת של ציפורים, צואת עיזים ועד מרקחות מסוגים שונים שהדעת אפילו לא חושדת בהן...

 

יותר מכל הותיר בנו רושם ביוכימאי קוריאני שהמציא קרם טיפוח להצערת העור המבוסס על טכנולוגיית המזותרפיה. ד. שתרמה עור פניה לניסוי נשבעת  כי הרגישה עשרות מחטים ננעצות בעור פניה... אני מוכנה להישבע כי ניתן היה להבחין בשינוי מה עוד מספר שעות לאחר ההתנסות האמיצה.

 

השפתיים גם הן זכו לתשובת לב לא קטנה ונעבר לקשת העצומה של מוצרי טיפוח לשפתיים ושפתונים במגוון תצורות, מרקמים וטעמים, בלטו השפתונים להענקת נפח לשפתיים, בהשראת האחיות למשפחת קרדשיאן ובכלל פריט אופנתי מיוחד בשנה האחרונה.

 

תחושת המלאות לא פסחה גם על אזור העיניים שבו הריסים זוכים למרב תשומת הלב. מעולם לא ידעתי כי קיימות כל כך הרבה שיטות לעיבוי הריסים ולהארכתם. יש הדבקות ויש הלחמות ויש השתלות – הכל למען השגת המטרה האחת והיחידה של ריסים ארוכים, מלאי נפח ולוכדי תשומת לב.

 

אין ספק שהתערוכה הותירה בי את חותמה. המסקנות שלי לפעם הבאה, ואני בטוחה שתהיה כזו, היא בראש ובראשונה להצטייד בנעלי הליכה נוחות כדי לגמוע את המרחקים העצומים שעושים במהלך שלושת ימי קיומה ובמזוודת טרולי קומפקטית לאיסוף מידע על תגליות חדשות בתחום וכמובן לנשיאת המתנות השוות הניתנות למי שמגלה עניין.     

 

 

http://www.cosmoprof.com/wp-content/uploads/2015/11/www.cosmoprof.com/MANT11MAT_0444.jpg 

 

לפרטים נוספים: סברינה בלהסן, תקשורת ויחסי ציבור. טל': 03-6134822